28 Kasım 2015 Cumartesi

EŞEKARISI FABRİKASI & IAIN BANKS

 
 
 



EŞEKARISI FABRİKASI & IAIN BANKS
 
 
Merakla beklediğim kitabı nihayet bitirdim. Özümseyerek yavaş yavaş okudum. Okurken davranışların sebeplerini çözmeye çalıştım. Oldukça farklı bir kitaptı. Benzeri olmayan cinsten.
 
Kapağı oldukça güzel ve gösterişli. Koridor Yayıncılık bu eseri tekrar basarak okurlara inanılmaz keyifli bir okuma hediye etmiş oluyor bence.
 
Yazarın 1984 yılında yayınlanan ilk romanı olma özelliği taşıyor. Yayınlandığı dönemde ağır eleştiriler almasına rağmen 20. yüzyılın en iyi 100 romanından biri sayılmıştır.
 
Konusuna değinecek olursak ; 16 yaşındaki Frank babası ile birlikte kum tepeciklerinin olduğu bir yerde yaşamaktadır. Kendine eşekarılarından oluşan bir fabrika düzeneği kurmuştur. Eşekarılarını çeşitli yöntemler ile öldürmektedir. Neden eşekarısı diye uzun uzun düşündüm mesela.. Yazar neden o canlıyı seçti kitapta..
 
Frank kapakta da belirtildiği üzere çocuk yaşta 3 cinayet işlemiş ve bunları soğuk kanlılıkla anlatmaktadır. Bu cinayetlerde adeta adalet arayışı var içinde kendince ceza veriyor. Üvey ağabeyi Eric ise akıl hastanesinde yatmaktadır ve oradan kaçınca yaptıkları telefon görüşmelerini okuyoruz. Ben Frank'ın akıl hastası olduğunu düşündüm kitabın sonuna kadar.
 
Annesi ile olan; olmayan ilişkisi bence yaptıklarının temelini oluşturuyor. Travmatik bir hayat ve beraberinde şekillendirdiği insanlar ile karakterler. Baba başlı başına gizem deposu..
 
 
 
Kitap sonunda öyle şeylerle karşılaşıyorsunuz ki şaşırıyorsunuz. Ters köşe yapıyor sizi adeta...
 
" İki cinsiyette kendilerine göre birer işi çok iyi yapıyorlardı;  Kadınlar doğuruyor , erkeklerse öldürüyordu ."
 
Bu cümle çok vurucu geldi bana...
 
Tavsiye ederim düşündüren farklı bir kitap yer altı edebiyatına dair.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder