23 Mart 2015 Pazartesi

 

                                               Kitap Adı;HAYAL
                                           YAZARI;JALE DEMİRDÖĞEN
                                           YAYINEVİ;NEMESİS KİTAP


 Kapağı ile ilgimi çeken Hayal, okuduktan sonra belleğimde iz bırakan kitaplardan biri oldu.Kapağındaki kabartma yazının rengi ve baskın oluşu kitapta kırmızı renk ile ilgili bir anlam olduğunu belli edercesine oku beni diyordu,okudum :)
 Yazar'ın okuduğum ilk kitabı ve böylesine akıcı ve içten bir anlatıma sahip olduğu için kendisini bundan böyle takip edeceğime eminim.Satırlar adeta su gibi aktı gitti.Elimden bırakamadım.Hüzünlü bir hikaye idi.Kardeşliğin kan bağı ile değil can bağı ile olduğunu basın olarak anlatan güzel kitaplardan biri Hayal...
 #NEMESİSKİTAP'a bizleri böylesine güzel bir kitapla buluşturduğu için teşekkür ediyorum...

Kitabımızın konusuna değinecek olursak;

Aydın'ın bir köyünde yaşanan bir hikaye...
Hayal;annesi ölünce babasının yeni eşi yani üvey annesi Fidan ve Fidan'ın kızı Dua ile yaşamlarını,viran bir evde devam ettirmeye çalışan bir genç kızdır.
Babası Hasan,anlayışsız ve her akşam içki içerek eşini ve çocuklarını darp eden biridir...
Üvey anne  Fidan;körü körüne bir takım dini motiflere tutunmuş,kızları bu dar zihniyetinde yetiştirmeye çalışan cahil bir annedir.
Dua ise;Hayal'i öz ablası bilmiş,onu herkesten çok sevmiş,ona sığınmış masum bir kız kardeştir.
Hayal ise bu aileden ve çevreden sevgilisi Bedir vasıtasıyla kurtulacağına inanarak 16 yaşında onunla kaçar ve sevgilisi tarafondan pavyon ve genelevlere satılarak bir batağın içine düşer...
Dua çocuk aklı ile ilerde eşi olacak Yasin'den medet umarken bir yandanda bıkmadan,yılmadan Hayal'e kavuşmayı bekler...
Yıllar yıllar geçer....Hayat öyle bir oyun oynayacaktır ki iki kardeşe aynı erkeği seven 2 fedakar yürek olacaklardır...
''Dua, yaşadığı o geceden itibaren hayatı boyunca vişneden, reçelden ve kırmızı renkten nefret edecekti''


Hayal'in hayatına giren yönetmen Ilgaz,filmdeki çılgın karakter olarak bana çok sevimli geldi..Yeni filminin galasını öyle bir okuyorsunuz ki adete galadaki davetlilerden biriymişsiniz gibi heyacanlanıyorsunuz,perde açıldığında.





''Koyu kırmızı bir ruj vardı dudaklarında.Yok bee,neylen alcam?Berrak verdi.Bitti diye atıyodu,bana ver dedim!Allah aşkına,bu ruj bitmiş gibi mi?E para çok tabi,bitmeden atıyo hepsini.Fidan Anne gelmeden sana da sürcem bekleee''


Kitabı okurken dilime pelesenk olan Sezen Aksu şarkıları kitapla öylesine bütünleşmiş ki sizi adeta mest ediyor...

Karakterler inanılmaz gerçekçi bir gözle anlatılmış.Ben çok beğendim tavsiye ederim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder