19 Mart 2015 Perşembe

 

                                               KIZILTEPE&JAMIE MCGUIRE
                                                  ÇEVİREN;BORAN EVREN
                                              YAYINA HAZIRLAYAN;TUĞÇE NİDA SEVİN


Kitabın çıkacağını duyduğumdan beri merakla beklediğim bir kitaptı.Gerek kitap kapağı,gerekse yayınevi kitaplarının özverili çevirileri ve editasyonları beni her zaman cezbetmiştir.Yanılmadığımı bir kere daha anladım ve inanılmaz keyif alarak okudum.

 Aile bağları,aşk,gerilim ve bol maceralı bir olay örgüsü beni hemen kitaba bağladı...Evlat sevgisinin yoğunluğunu bir kere daha hissettim.
  Kitap Scarlet,Nathan ve Miranda adında 3 farklı kişinin ağzından anlatılmış.Olaylar ve anlatımlar arasında kopukluk kesinlikle yok ve inanılmaz akıcı bir şekilde takip ediyorsunuz okurken...
 Scarlet,röntgen teknisyenidir ve eşinden boşanmıştır.Iki kızı ile birlikte yaşamaktadır.Bir sabah kızlarını okula bırakıp işe gitmeye çalışırken radyo haberlerinde Almanyada başlayan ölümcül bir viris salgınından bahsedilir.Kızlarını okula bırakır,haftasonu olacağı için kızları babaları alacaktır o gün okul çıkışı..Scarlet hastaneye gider ve ilk vaka ile karşılaşırlar.Olaylar o gün patlak verir.Isırma ile bulaşan bir virüs sayesinde insanlar zombilere dönüşmektedirler.Ölüler canlanarak insanları yemek için hareketlenmiştir.Scarlette panik halini yaşayan herkes gibi kızlarını ve eski eşini bulmak üzere KIZIL TEPE adı verilen bölgeye doğru harekete geçer...

''RADYONUN SESİNİ AÇTIM,KASABADAN  ÇIKIP ÇOCUKLARIMA NASIL ULAŞACAĞIMA DAİR BİR İPUCU BULABİLMEYİ DİLİYORDUM''





Miranda ve kız kardeşi ; sevgilileri ile birlikte KIZIL TEPEde yaşayan doktor babasını haftasonu ziyaret etmek için yola çıkmışlardır.Yolda karşılaştıkları zombiler ile zor saatler yaşamışlardır...

 ''GÖZLERİM AĞIRLAŞMIŞTI.HER NE KADAR BİZİ ISIRMAK İÇİN HAZIRDA BEKLEYEN DÜZİNELERCE ÖLÜNÜN ARASINDAN SKEETER'İN KARISINIDIŞARI TAŞIMAYA HAZIRLANIYOR OLSAK DA ZAMAN DURMUŞ GİBİYDİ''

Nathan;eşi tarafından salgının patlak verdiği gün terkedilmiş kızı Zoe'yi salgından korumak için şehri terketmeye uğraş vermiştir.Kızıl Tepe'ye doğru ilerlemektedir.

''YAPMAZDIM .SENİ NE OLURSA OLSUN BIRAKMAZDIM.UYANINCA KORKTUĞUN İÇİN ÜZGÜNÜM.BU BENİM HATAMDI''.

Farklı yaşamlar ve ortak nokta;KIZIL TEPE...Aşkın,dostluğun,anne ve baba  olmanın ölesiye yaşandığı yer...
Kesinlikle tavsiye ederim ,çok farklı ve özel bir kitap..Beni heyecanlandırdığı gibi anne olmanın özverisini bir kere daha hatırlattı...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder