25 Mart 2015 Çarşamba

Kıyıya Vuran Deniz Kabukları - Hannah Richell ~ Yorum



KIYIYA VURAN DENİZ KABUKLARI;

Kitap tanıtımının dönmeye başladığı andan itibaren kitabın büyüsüne kapıldım ve 1 günde büyük bir keyifle okudum...Yazarın dilinin sade ve etkileyici oluşu,olayları birbirine büyük bir ustalıkla bağlayışı beni kitaba hapsetti.
Orkinos Yayınları'ndan okuduğum ikinci kitap ve beni fazlasıyla mutlu etti okurken.
Aile dramının işlendiği kitaplara bayılırım heleki içinde deniz kenarında yaşanmışlıklar varsa içimdeki deniz kızı sanırım hemen harekete  geçiyor...
 Kitabın konusundan kısaca bahsetmek gerekirse;
Dora, hamile olduğunu öğrenen ve geçmişiyle barışmak amacı için aile bireyleri ile iletişime geçmeye çalışan genç bir kadındır.
Anne,baba ve kız kardeşi Cassie ile sırasıyla iletişime geçer.11 yıl önce yaşanan ve tüm aile bireylerinin (tabiki benimde) hafızalarına kazınan üzücü olayı an be an tekrar yaşar.Olaylar hem günümüz hemde 11 yıl öncesinde anlatılmaktadır kitapta.
 Anne,baba ve iki kız kardeşin gözünden aile kavramının ne ifade ettiğini okurken bir yandanda adım adım parçalanmaya giden bir aileye şahitlik ediyorsunuz.
Yalan söylemenin nasıl bir sonuca sebep olduğunu,iletişim eksikliğinin bireyleri nasıl yanlızlığa ittiğini çok gerçekçi bir şekilde gözler önüne sermiş yazar.


Anne ve babanın hayatı idame ettirmeye çalışırken çocukların ihmal edilişine tanık oluyorsunuz.Cinsel kimlik karmaşasını yaşayan bir bireye ailenin nasıl sahip çıktığınıda okuyorsunuz...


Ebeveyn babaanne ve dede sevgisi o kadar hoş bir şekilde verilmiş ki benim bile Dorset Kıyılarına gidesim geldi :)
Ve küçük Alfie onu falezlerde hissettim pelerini ile yürürken.Anne olmakta sanırım böyle bir şey.
Derinden etkilendim ve yer yer gözyaşlarımı tutamadım...Ustaca kurgu...



Mutlaka okunması gereken romanlardan biri diye düşünüyorum.Aile bağlarının insanın kişilik gelişimini nasıl etkilediğini ve geleceğine nasıl yön verdiğini merak edenler içinde birebir...

Görüşmek üzere,Sevtap

1 yorum:

  1. Yorum için teşekkürler ve aile kavramı ile ilgili kitaplar Güzeldir ��

    YanıtlaSil