2 Mart 2016 Çarşamba

KIZLARIMA NOTLAR & Ahter Kutadgu

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Selam...
 
Bu gün size anlatmak istediğim kitap " baba eli değmiş " gibi .. Sımsıcak, samimi ve güvenilir.
Ahter Kutadgu; üç kız babası, aydın bir hukukçu ve iletişim uzmanı ...Notlarından da insan ilişkilerinde ve hayata bakışındaki adil yanını görebiliyorsunuz. Satırlarda hissediyorsunuz dürüstlük ve her daim çalışkan olmanın sırlarını.. Ve bu sırrın menbağının aileden, atadan geldiğini de okuyorsunuz.
 
Kitabın kapağı oldukça sade ve güzel .Kapaktaki üç kuş sanırım kızlarını temsil ediyor. Yani ben öyle hissettim. Beni asıl cezbeden arka kapaktaki yazarın okuyucuya seslenmesi kısmı idi..
Diyor ki Ahter Bey ;Sizce arkadaş olabilir miyiz? Ben hazırım ..Şimdiye kadar en yakınlarımla paylaştığım duygularımı yazdım .İlginç bir yaklaşım ve güzel bir yaklaşım aynı zamanda ..Beni kitaba davet eden bir arka kapak yazısı idi ...
 
Yazar, hayat boyu deneyimlediklerini aktarmış notlar halinde .Ne güzel bir armağandır bu bir evlat için. Hele ki kız çocuklar için. Okurken inanılmaz zevk aldım çünkü etrafımızda bu denli içten ve samimi olarak deneyimlerini anlatanları görmüyoruz. Hep bir ben yaptım edası, hep bir böbürlenme.. Makamın ve rütbenin insanlıktan önde gittiği çevrelerde yaşadım, yaşıyorum. O yüzden böylesi samimiyet beni sahiden duygulandırıyor. Hele ki babasını kaybetmiş bir kız çocuğu olarak .
 
Kitapta Ahter Bey çevresindeki insanlarında hayata dair deneyimlerine yer vermiş. Güzel satırlardı, hayata dair renkli anılar ve yaşanmışlıklar.
 
Kitabın son kısmında beğendiği özlü sözlere yer vermiş, belki kendine mihmandar olarak aldığı sözlerdi. Hiç duymadığım sözler vardı not aldım onları..
 
Başarıya doğru giderken yanında her daim olan ailesine ve kızlarına bağlılığı kitap boyunca kendini hissettiriyor. Olaylara bakış açısı ve yetiştirilme tarzı  -eski İstanbul ailesi olarak nitelendirebileceğim bir ailenin ferdi olarak-  laik ve Atatürkçü bir kuşağın adeta bize seslenişi..
Uyanın diyor biat kültürünün esiri olmayın! Aklı ve vicdanı hür olarak devam edin yaşamınıza ! Olumsuzlukları sistemsizliğinize bağlayın dış mihraklara değilde diyor.. Her konudan çıkarılacak çok güzel mesajlar var.
Ölüm mesajı beni çok etkiledi oturdum yazdım mesela bende..Yazarkende duygulandım eksikliklerime ve ne olmam gerekirken nerede olduğuma baktım açıkçası..
Ben çok şey öğrendim ve okudukçada öğrenmeye devam edeceğim aslında..
 
Tavsiye ederim. Hayata dair size ışık saçabilecek çok güzel tavsiyeler mevcut kitapta..
Dilerim kendisinden ilerleyen zamanlarda başka satırlarda okuruz..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder