27 Aralık 2015 Pazar

Sonsuza Dek,Ayrı & Taylor Jenkins Reid

 
 
 
 
 
 
Sonsuza Dek, Ayrı & Taylor Jenkins  Reid
 
 
 
 
 
 
“Bu ev hiçbir şey değişmemiş gibi davranıyor. Her şey değişmişti. Duvarlara söylüyorum, o yok artık.” 
 
 
"Alıştığınız türden bir aşk hikayesi değil."
 yazıyor kitabın kapağında sahidende değil. Okurken anlıyor insan...Masum ve tüm kalbiyle seven bir kadının, Elsie'nin hikayesi sizi yürekten sarsıyor...
 
 
 
 
Beyaz perdeye uyarlanacak bir kitap olduğunu heleki baş rolünde Dakota Johnson'un oynayacağını duyduğumdan itibaren kitabı çok merak etmiştim. Aynı zamanda yazarında ilk kitabı olma özelliğini taşıyor..
 
Oldukça akıcı ve güzel bir anlatıma sahip kitap. Çevirmenide tebrik etmek gerekiyor burada.. Sıkmadan, yormadan okunuyor.. Ben yavaş okudum çünkü inanılmaz etkilendim. Durup düşünüp okudum. Kendimi Elsie'nin yerine koydum..
 
Konusuna değinecek olursam ; Elsie ve Ben bir pizzacıda karşılaşırlar ve birbirlerine aşık olurlar. İlişkileri çok hızlı ilerler ve 6 ay içinde Vegas'a kaçarak gizlice evlenirler. Evliliklerinin 9.gününde başlarına çok üzücü bir olay gelir...Bu arada Elsie, kayınvalidesi Susan ile tanışır...Birbirlerinden ilk başlarda elektrik alamasalarda zamanla aralarında güzel bir dostluk gelişir. Elsie'ye tüm bu zor günlerinde arkadaşı Ana destek olur..
 
Kitap geçmiş ve şimdiki zaman şeklinde ilerliyor. Elsie ile Ben'in tanışmaları ve evlilikleri ile birlikte Elsie'nin yeni hayatında yaşadığı günler anlatılıyor.
 
Ana ile olan dostluğu ve arkadaşlığı oldukça güzel ve anlamlı.. Zor günlerde dostlukların ne denli önemli olduğunu anlatıyor..
 
Susan ile olan bağıda çok güzel anlatılmış keşke biraz daha detaylansaymış dediğimde olmadı değil..
 
Ben çok tatlı bir adamdı..Elsie de bir o kadar masum ve içten bir kadın... Kitabı okurken olduda bitti maşallah bir aşk mı var diye düşündüm ilk baştan ama önemli olan geçirilen zamanın uzunluğu değil paylaşılan anların kalitesi diyor insan okudukça...
 
Aşka, ölümsüz anılara, ölümün gerçekliğine ve dostluğa dair bir şeyler okumak isterseniz bu kitap tamda size göre...
Çoğu kez bırakmak istedim kitabı inanın ama kötü olduğu için değil, okurken ağladığım ve üzüldüğüm için. Gerçekçi ifadelerle dolu geldi bana...Zaman zaman gülümsesemde okurken hüzün ağır basıyor..
 
Sevgiler ...
 
 
"Süpernovaları hiç duydun mu? Gökyüzündeki her şeyden daha parlaktırlar ama çabucak sönüverirler. Kısacık süren, olağanüstü bir enerji patlaması. Ben'le ikinizi buna benzetmek hoşuma gidiyor...O kısacık zaman aralığında, bazı insanların yaşamları boyunca sahip olduklarından daha fazla tutku yaşamış olduğunuzu düşünmek."
 
 
 


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder