9 Ekim 2015 Cuma

ŞEYTANIN HATIRASI & FULYA GÜMÜŞPALA TEKE

 
 
 
 
ŞEYTANIN HATIRASI & FULYA GÜMÜŞPALA TEKE

" Azrail'in en sevdiği yer umudun bittiği yerdir . "

 
 
Tanıtımlarında kapağını görüp merak ettiğim, arka kapak yazısını okuduğumda ise kesinlikle okumalıyım dediğim bir roman daha...Bir solukta okuduğum, hele ki içinde benimde yaşadığım şehirler varsa daha bir merak kesildiğim bir kitap daha...
 
Kitabı karıştırırken İskenderun kelimesini gördüm daha sonra Beykoz da işin içine girdi. Ben merakla alıcılarımı açtım ve 1 günde okudum. Oldukça akıcı idi. Aile dramlarınıda seviyorum okurken. Türk filmi tadında bir romandı.
 
İskenderun'a geçici bir görev ile giden yüzbaşı Erkin , ev sahibinin kızı olan Serap ile bir macera yaşar . Serap ona aşık olurken Erkin'in başka hesapları vardır  oysaki . Yaşanan bir sürü acı hatıra sonucunda Erkin ani bir karar ile başka bir bayan ile evlenir ve şehirden ayrılır. Serap kaybettiği aşkına mı yoksa aldatıldığına mı yanacağını bilemez. Serap ta bir süre sonra annesi ile birlikte İstanbul'a taşınır ve hayat onu tekrar Erkin ile karşılaştırır.
Serap hayatını düzene koymuşken Erkin çok mutsuzdur. Erkin'i bekleyen büyük sürpriz onun sevgiyle ilk tanışması olacaktır.
Serap'ın hayatına giren avukat Mehmet onu mutluluğa taşırken , Erkinde aşkla tanışır beklenmedik bir şekilde. Ve ve....
 
Ve sonrasında yaşananları merak ediyorsanız okumalısınız. Sürprizlerle dolu ,okurken insanın içini acıtan bir hikaye.
 
Kitabın sonunu tahmin etsemde çok üzüldüm okurken çok duygulandım. İlahi adaleti bize bir kez daha hatırlatan, Allah'ın hikmetinden sual olunmayacağını düşündüren bir kitaptı.
 
Ne kadar plan yaparsak yapalım kaderimizde ne varsa onu yaşayacağımızı, çocukluğun, anne-babanın geleceğimiz üzerinde ne denli önemli bir iz bıraktığını okudum...
 
Annesi tarafından her ne olursa olsun elleri bırakılmayan insanların hayata ne denli güçlü direndiklerini anlatmış yazarımız.

Yazarın, her bölüme başlarken yaptığı alıntıları çok sevdim okurken.
Yaşanılan sosyal çevrenin, mahalle baskısı adını verdiğimiz sosyolojik çıkmazın aileleri nasıl bir çıkmaza sürüklediğini gözler önüne seriyor yaşananlar. 
 
Erkin'e çok kızsamda  çocukluğunda yaşadıkları yüzünden ona üzüldüm ama affetmedimmmmmmm :)))
 
Serap, masumluğu ve temizliği ile Türk filmlerinde bulunabilecek bir kızdı.
 
Mehmet, çok sevdim seni ...
 
Melda sana nötrüm üzüldüm sonuna  ama yok artık dedim yaşadığın aşka..
 
Nur içinde uyu Dilara ...
 
Elleri öpülesi anne Saadet Hanım.
 
Mezarında rahat uyuma sen Bedia :((
 
Ve tatlı minikler seviyorum sizi...
 
 
 
" İnsan yaşattığı acıyı bizzat yaşamadan ölmüyormuş."
 
 
"Bir erkeğin sevdiği kadını doğum esnasında kaybetmesi ve onu kendi elleriyle toprağa vermesi kadar yoğun bir acı olamaz. "
 
" Ölmüş bile olsa başka bir kadının gölgesinde kalmak , onunla kıyaslanmak istemiyordu. Erkeğin onunla olan beraberliğinden utanç duymasını ise asla kaldıramazdı. "
 
 
" Bazen köprünün altından akan sular o kadar arındırıcı olabiliyordu ki tüm şiddetiyle çağlarken kini, nefreti hatta kırgınlıkları bile önüne katıp sürükleyebiliyor, adeta doğal bir temizleyici görevi yapıyordu. "
 
 
 
 
 
 


1 yorum:

  1. Tebrik ederim Sevtap'cım harika bir yorum olmuş. Çok tadında orta şekerli nefis bir kahve misali :)

    YanıtlaSil