28 Ekim 2015 Çarşamba

AŞK HİÇ BİTER Mİ ? & FULYA GÜMÜŞPALA TEKE


 
 



Merhabalar...
Tatil öncesi güzel bir kitabı daha bitirdim. İçim rahat olarak çıkabilirim yola .
494 sayfa olmasına rağmen su gibi akıp giden bir kitaptı.
Özlemişim böyle temiz aşk hikayelerini okumayı.
 
Roman, yazarımızın gerçek hayattan esinlenerek yazdığı kendi anne ve babasının hikayesi imiş. Bunu duyunca okumayı daha çok istedim . Kader kavramını hatırlamak ve itikatı güçlendirmek için bir vesile oluyor aslında.
 
Yazarın yayınlanan ilk kitabı bu kitap.2.kitabı ŞEYTANIN HATIRASI idi onu daha evvel okumuştum. Yazarın kalemini sevdim. Okuyanı yormayan ama heyecanlandıran , akıcı bir kalemi var. İsterim ki başka kitapları da yayınlansın ve bizlerle buluşsun. Çünkü gerçekten herkes tarafından keşfedilmesi gereken bir yazar.

Bölüm başlarına konulan şarkı sözleri anlatıma çok hoş bir tını katmış. Sanki kulağıma o müzik sesleri geldi.. Buda yazarın anlatımdaki etkileyiciliğinden kaynaklanıyor olsa gerek.
 
AŞK HİÇ BİTER Mİ ? adlı kitabımızın konusuna gelirsek ;
 
Büyük bir aşk ile evlenen Cengiz ve Füsün'un hikayesi. Kitap 2007 yılında kemoterapi için hastaneye yatan Cengiz ve eşinin hatıraları hatırlaması ile başlıyor.1957 yılına kadar uzanıyor. İkiside asker çocuğu olan gençlerin Çorluda başlayan aşk hikayesi, paşa çocuğu olduğu için sürekli yer değiştiren Cengiz'in farklı şehirlerdeki yaşantısı ile devam ediyor. Füsun ise lise ve üniversite için İstanbulda kalıyor. Bu süreçte yaşadıkları ve "Ey aşk sen nelere kadirsin" denilecek cinsten yaşantılar göze çarpıyor.
 
Günümüz yaşantılarının aksine, nasıl güzel ve saygın aileler dedim okurken. Sevginin ve saygının hakimiyeti...Aile bağlarının kutsallığı...Aşkın son nefese kadar devam edişi..  Dostlukların ne kadar mühim olduğu..Muazzamdı..
 
Cengiz'in babası RAGIP GÜMÜŞPALA'nın  bir dönem Genel Kurmay Başkanlığı yapışının ve parti çalışmalarının  anlatıldığı bölümlerde ülkenin sosyal yapısı hakkında da bilgi ediniyoruz. 
 
Füsun'un babaannesi Elmas Hanım'a bittim ben bu arada :))) Nasıl tatlı idi. Hele o Büyükadada Selim'i yakalama anı gözümde canlandı ve çok güldüm okurken.
 
 Kitap gerçek hayat hikayesi ve ebediyete göçmüş anlatılan karakterlerin bazıları.. Yürekten rahmet diliyorum. Tanır gibi oldum okurken çünkü pek çok ortak noktamız var sanki. O yüzden daha bir hüzünlendim.
 
 
  

 
 
Kitabın vurucu cümlesi ;
 
"Söz veriyorum .Nerede olursan ol, seni yeniden bulacağım. Inan birlikte yaşayacağımız günler henüz bitmedi. Aşk hiç biter mi ? "
 
 
" Sadece doğru kişiyi görürsün ve o andan sonra onsuz bir dakika daha yaşayamayacağını ve aslında onunla olmak için yaratıldığını hissedersin."
 
"İnsanlar bazı sabahlar uyandığında, gözlerini açtığı günün diğer günlerden farklı olacağını ve evrenin kendisine şimdiye kadar sunmadığı bir hediye göndereceğini hisseder . "
 
 
" Edebiyat, tarih, coğrafya gibi kültür derslerini de çok iyi bilmen hayatının ilerleyen dönemlerinde çok yararlı olacak ve bu dersler senin ufkunu aıp belli bir dünya görüşü edinmende yardımcı olacaktır . "
 
TAVSİYE EDERİM...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder