17 Eylül 2015 Perşembe

Kor Adası & Kimberley Freeman



                                                                       



KOR ADASI & Kimberley Freeman
 
 
 
Selam, yine zihinleri mest eden bir Kimberley Freeman romanı okudum. Yazarın okuduğum 3.romanı.Diğerleride ARKADYA YAYINLARI tarafından yayınlanmıştı. İlk yayınlanan kitap olan KIR ÇİÇEĞİ TEPESİ'ni günlerce yatmadan evvel düşünmüş çok etkilenmiştim. DENİZ FENERİ KOYUda bu yaz okuduğum en cici kitaplardan biriydi.
 
Kitabın kapağı oldukça hoş. Yayınevinin kapaklarını ve kitaba yapışık olan püsküllü ayraçlarını herkes gibi bende beğeniyorum.
 
Gelelim kitabımız olan KOR ADASI'na adından çıkarım yaparak kitapta ateşle alakalı birşeyler olduğunu düşündüm şahsen ve yanılmamışım dedim okurken.
 
Hem geçmişten hemde gelecekten anlatım yapılan romanlara bayılıyorum. İçinde geçmiş tarihlerden haber veren bu tip kitaplar tarihin tozlu sayfalarına adeta sızmak gibi geliyor. Dönemin sosyolojik yapısı hakkında da fikir sahibi oluyoruz.
 
1891 yılında İngilterede iyi bir evlilik yaptığını sanan Tilly'nin hikayesini merakla okudum. Çocukluğu, genç kızlığı, büyükbabası ile olan yaşantısı ve evliliği.
 
Jasper ah o sinsi yaratıkkkkkkkkkkkkkk.....Nefret ettim ve kitabın içine girip onu samur kürkle boğmak istedim. Hiç üzülmedim ohhhh iyi oldu ,her ikiside hak etti başına gelenleri.
 
Tilly'nin mürebbiyelik yapmaya gidişi ve Kor Adası'ndaki yaşamı, NELL ve STARLING ile olan ilişkisi oldukça hoşuma gitti.
 
 
 
Günümüzden anlatılan kısmında ise Nina adında bir yazarın büyükannesinden kalma malikaneye giderek orada sırrıyla yüzleşmesini ve sırrının  bazı eksik parçalarına ulaşmasını anlatıyor.
 
 
Kitabın arka kapağında da bahsedildiği üzere gerçeklerin er yada geç saklanamayacağı ve gün yüzüne çıkacağına dair mesaj aldım bende okurken. Özelliklede ELEANOR'un yazdığı bazı notlar ile :) 
 
Yazar favori yazarlarım arasına daha okuduğum ilk romanı ile girmişti. Dilerim daha birçok romanını okuruz yayınevinden. Editasyonunun düzgün oluşu ve çevirinin akıcı oluşu ile sayfalar aktı gitti elimde. Ben 1 günde okudum çünkü elimden bırakamadım. Kitabın devamı var gibi bir hisse kapıldım sonunda umarım devamı gelir.
 
 
 
 
" İnsan hiçbir zaman vicdan azabı çekmemeli. Eğer ortada bir dargınlık varsa, bunu telafi etmeye bakmalı. Ama ortada çoğu zaman gerçek kırgınlıklar olmuyor. "
 
 
"Merak, zekanın bir göstergesidir. "
                  "Ya, evet.Aynı zamanda saygısızlığın da göstergesidir. "


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder