17 Ağustos 2015 Pazartesi

Askerin Karısı & Margaret Leroy

 
Askerin Karısı & Margaret Leroy
 
 
Çoktandır aklımda olan merak ettiğim bir kitaptı .Bir çırpıda da okudum. Her ne kadar editasyonu biraz problemlide olsa...
 
İkinci Dünya Savaşı hikayeleri her daim ilgimi çekmiştir nitekim tarih öğretmeniyim :) Bu kitapta da eşi savaşa giden bir kadının yaşam mücadelesi anlatılıyor.
 
İkinci Dünya Savaşı sırasında İngiltere'ye bağlı olan Guernsey adlı ada Almanya'nın işgali altındadır. İnsanların bir kısmı kaçarak Londra'ya gitmiş kalanlar ise yoklukla mücadele etmektedir. Kitabın ana kahramanı Vivienne iki kızı ve kayınvalidesi ile yaşamaya çalışır. Ve savaş ortamında da olsa aşk kapısını çalar...
 
Savaşın acımasızlığını, masumların; en çokta çocukların nasıl etkilendiğini gözler önüne seriyor yazar. Bir annenin çocuklarının karnını doyurmak için yaptığı fedakarlıkları okurken gözlerim doldu. Yaşadığı ahlaki ikilemler ise bir hayli düşündürücü.
Eşine olan yoğun kırgınlığı elbette etkiliydi. Evliliği süresince hiç mutlu olmayan, sürekli ihmal edilen bir kadının aşkla ve ilgiyle ilk tanışması idi  aslında karşı koyamadıkları.
 
Gunther'e üzüldüm ben en çok... Max'ı çok sevdim, gerçek bir dostmuş.
 
Vivienne'nin eşi hiç umrumda olmadı haketmişti çünkü. Çokta kızgınım hem anneni bırak savaşa git ,onca yaptığından sonra eşin baksın.. Gitmedende yemediği nane kalmamış :)
 
Keşke Gunther dönseydi de Vivienne'nin eşi dönmeseydi dedim...
 
Dönem romanı okumak isteyenler bence bir şans vermeli ...
 

2 yorum:

  1. Esprili bir yorum olmuş :)
    Bende tarihi romanlara ilgi duyuyorum uzun zamandır merak ediyordum alınacaklar listesine ekledim.
    Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil