13 Nisan 2015 Pazartesi

KAPAN & SIMON BECKETT






                                           KİTAP ADI; KAPAN
                                           KİTABIN ORİJİNAL ADI;STONE BRUISES
                                           YAZARI;SIMON BECKETT
                                           YAYINEVİ;İTHAKİ YAYINLARI
                                           ÇEVİRMEN;ASLIHAN KUZUCAN
                                            TÜRÜ;GERİLİM




                                             "Kaçabilirsin ama gerçekten saklanabilir misin? "


 İthaki Yayınları tarafından yayınlanan oldukça merak ettiğim bir kitabı daha bitirmiş bulunmaktayım.Severek okudum,İthaki Yayınları ; okurken,ustaca çevirileri ve kusursuz editasyonları ile okura ve emeğe büyük saygısı olan bir yayınevi bence.Okurken yormuyor okuyucuyu.Kitabı seversin sevmezsin o tartışılır ama yayın kalitesi açısından her zaman takdir ettiğim bir çizgidedir.

Kitabı hızla okudum 344 sayfa su gibi aktı gitti.Ve sonunda oldukça şaşırdım beklemediğim bir şekilde bitti.Ters köşe olmayı seviyorum özellikle gerilim kitaplarında.

Sean,Londradaki yaşamından kaçarak  uzaklaşır.Dinlenmek amacı ile girdiği bir ormanda kapana basar.Sıcağında etkisi ile daha fazla yanan canı ona bilinç kaybı yaşatır.Uyandığında bir çiftliktedir.
Ayağında büyük bir yarası vardır.

Çiftlik sahibi huysuz bir adam olan Arnaud,yaşlı ve konuşmayan ihtiyar Georges,büyük kız Gretchen ve kardeşi Mathilde...Birde Gretchen'in bebeği ile çiftlikteki hayatı anlamaya çalışan Sean yavaş yavaş iyileşir ve ayaklanır.Bir süre çiftlik işlerinde onlara zoraki  olarak yardımcı olmaya başlar..

Bir yandan yeni yaşamını anlamaya çalışırken bir yandanda Londradaki yaşamı ve eski kız arkadaşı Chloe aklına gelmektedir...

Yazar o kadar gerçekçi anlatmışki çiftlikteki domuz ahırlarının kötü kokusu sanki burnuma geldi okurken :)

Çiftlik dışında yaşayan insanların Arnaud'un ailesine olan öfkesi Sean'ın kafasında soru işaretleri oluşturmaya başlar ve aile içi ilişkileri çözmeye çalışmaktadır.

Mathilde'nin kendisine olan ilgisini  bertaraf etmeye çalışan Sean, bir taraftanda  Gretchen'in  bebeğinin kimden olduğunu ve bebeğin babasına ne olduğunu düşünmektedir.Çantasında sakladığı gizli paketininde bulunmaması için onu saklar..

Yavaş yavaş olaylar çözülür ve şok bir son bekliyor kitabı okuyanları..

Arnauddan ölümüne nefret ederken..Gretchen'e inanılmaz üzüldüm ..Mathilde'ye kitap boyu kızsamda yaşadıkları nedeni ile akıbeti beni çok etkiledi..

Sıradışı farklı bir çiftlik hikayesi okudum ve tavsiye ediyorum..Okumaya değer...


 
"Bir an sonra içime çöreklenen depresyonun uçup gittiğini farkettim.Bir bardak daha şarap alıp ormanın üstünden uzak tarlalara baktım.Tek ses,cırcır böceklerinin gece korosuydu.Ne araba ne de insan vardı.Her yere mutlak bir huzur hakimdi.
Burası saklanmak için mükemmel bir yerdi. "
 
 
 
 
"Chloe2nin şövalyesindeki boş tuvale hiç dokunulmamıştı.Haftalardır da öyleydi.Bu küçük daire ile özdeşleştirdiğim yağ ve terebentin kokusu bariz bir şekilde kaybolmuştu.
Yanımda kıpırdandığını hissettim.
"Ölümü hiç düşündün mü ? " diye sordu.
 
 
 
 
"Cebinden deri bir cüzdan çıkarıp içindeki epey buruşmuş olan fotoğrafı alarak önüme koydu.Fotoğrafta kendinden daha genç,daha uzun ve pek yapılı sayılmayan bir adamla yeşil bir kamyonetin önünde duruyordu. "
 
 
 
 
 
"Bilmiyordum.Belki de çiftliğin sırlarıyla öyle lekelenmiştim ki,var olmayanları da görüyordum."
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder