8 Nisan 2015 Çarşamba

BIRAKMA ELLERİMİ &AYŞEGÜL ÇİÇEKOĞLU

 
 
 
BIRAKMA ELLERİMİ &AYŞEGÜL ÇİÇEKOĞLU
 
#OLİMPOSYAYINLARI tarafından yayınlanan kitabımız kapağı ile ilk etapta dikkat çeksede okudukça hoş ve içten anlatımı ile kitabın içine sizi adeta hapsediyor.Biraz okuyayım diye başladığım andan itibaren elimden bırakamadım ve 1 akşamda okudum.Her hikâye için bu söz konusu olmuyor tabiki,yazar duyguları çok güzel bir şekilde yansıtmış  kitabımıza.
 
Kısaca konusuna değinmek istiyorum;yıllarca yaşadıkları birlikteliği evliliğe taşıyan ELİF&TOPRAK çifti Toprağın ani boşanma sebebi ile ayrılırlar ve Elif inanılmaz bir yıkım yaşayarak yaşadığı şehri terkeder.Kendine başka bir şehirde yeni bir hayat kurmak istemektedir.Toprak ise Elif'i hala çok sevmekte ;Elif bilmesede onu her daim takip etmekte ve yaptığının yanlış olduğunun idrakına varmaya başlamaktadır.
 
Elif yeni işinde ve şehrinde hayatına yön vermeye çalışırken ona çelme takmaya çalışan insanlarla uğraşırken yardımına koşan patronu ile yakınlaşma yaşayacaktır.Olaylar yakışıklı ve gözü pek patronun olaylara hızlı girişi ile ivme kazanıyor...
 
Erdem ve Masal nefret ettiğim iki kitap karakterinin arasına hızlı bir giriş yaptı,maalesef ki bu tipler hemen hemen her sektörde karşımıza çıkmaya devam etmektedirler..
 
Toprak gibi kaybettikten sonra pişman olarak ardında gözü yaşlı bıraktıkları kadınların doğrulmaya başladığında onların değerini anlayan erkeklerin varlığınıda yok saymamak gerekir :)
 
 
 
 
 
"Ertesi gün,kahvaltı bile etmeden otelden çıktım.Elif'i kaçırmak istemiyordum.Yine sitenin giriş çıkışını  görecek şekilde beklemeye başladım.İşe gitmesi gerekiyordu.Bir yandan da aldığım gazeteleri okuyordum.Dün bir basın toplantısı düzenleyip,aralarındaki ilişkinin yanlış anlaşıldığını söylemişlerdi."
 
 
Kitapta olaylar hem Toprağın, hem Elif'in, hemde Elif'in patronunun ağzından anlatılmaktadır.Bu yüzden duyguları oldukça net bir şekilde hissederek okuyabiliyorsunuz.
 
 
 
"Söylediğim  cümleyi yanlış anlamıştı.Gözlerindeki umudun yavaşça hüzne dönmesini seyrettim.Bir süre daha bana baktı ve elimi bırakmak üzere olduğunun hissettim,gözlerinin içine bakarak  "Bırakma Ellerimi" dedim.
 
 
 
 
"Sonunda son gece onunla baş başa yemek yedim ve hayatımda biri olduğunu söyledim.Bu tür davranışları bundan sonra hoş karşılamayacağımı bildirdim ve bundan rahatsızlık duyarsa da işi bırakması gerektiğini anlattım.Israrla kim olduğunu öğrenmek istedi ama Elif'i onun önüne atamazdım...

 
 
Kitapta en sevdiğim karakterlerden biri hiç kuşkusuz Handan Anne oldu.Ilımlı,olumlu ve cesaret verici sözleri ile tam bir hanımefendi; anne ve kayınvalide kişiliği sergiliyor idi...Elif'in ailesinin davranışları ile kızlarına her daim destek oluşları ise oldukça güzel yansıtılmış,örnek alınası bölümler idi.

 
 
Umudun,hayata yeniden tutunmanın ve aile kavramının ne denli önemli olduğunu gözler önüne seren güzel bir kitap okudum.Kaybettikten sonra değil sahip iken kıymet bilmenin önemli olduğunu anlatıyor..Sevginin önemini ve sevince hayatın güzelleştiğini.Aldatılmanında affının olamayacağını...
Teşekkürler böylesine gerçekçi ve okunası bir romanı bizlerle buluşturduğu için #OLİMPOSYAYINLARI ve #AYŞEGÜLÇİÇEKOĞLU 'na...
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder